Ik ben opzoek naar..
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Emo/scene betekenis

Ga naar beneden

Emo/scene betekenis Empty Emo/scene betekenis

Bericht  luzio di jan 08, 2013 4:29 am

Wat informatie over emo's/scene

Emo's was op het begin (jaren 80) een muziek stijl. Nu is het uitgegroeit tot een kledingstijl met betekenis.

Muziek is nog steeds belangrijk in de subcultuur van de emo's de zogenaamde 'emocore' en screamo (metalcore)

De mode bij emo's is vaak zwart, met gekleurd haar of dipdeye. Zwarte kleding, en armbanden of riemen met bijvoorbeeld punten eraan.

Emo's zien zichzelf als afsplitsing van de gothic-cultuur? Maar veel gothic-aanhangers vinden dit echter niet waar. Emo's worden vaak beschreven als: emotioneel, depressief, Gevoelig, introvent, Verlegen en sluiten zich vaak af van de buitenwereld. (in mijn geval klopt dit wel een beetje). Emo's worden soms ook geassocieerd met automulatie en zelfmoord. Echter is dit niet bewezen. (in mijn geval klopt dit wel, ik snijdt mezelf).

Scene kids zijn mensen die zich kleden als emo's en soms ook de muziek luisteren. Maar willen echter niet worden aangesproken met de term emo. Er zit veel verschil in de levensstijlen van de emo's en scene's. Scene's willen geen emo genoemd worden en zien het soms zelfs al beledeging. Bij mensen is er vaak veel verwarring omdat emo's en scene's veel op elkaar lijken.

Stukje over emo's/scenes geschreven door mij. ^^


Als iemand een foto wil van m'n arm omdat ik me snijdt mag je erom vragen, dan stuur ik je een foto.
luzio
luzio

Aantal berichten : 120
Punten : 134
Registratiedatum : 06-01-13
Leeftijd : 27
Woonplaats : Wezep

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum